Saltar al contenido

Cambiar

Foto

SAM SMITH | Tópic del Artista Relevación de UK! | DISCO DE ORO EN CHILE! | Lay Me Down, nuevo single riqueza #1 en UK | El Rey de Gira <3

Sam Smith Stay With Me In The Lonely Hour 2014 LikeICan MoneyOnMyMind ImNotTheOnlyOne MijitoRicoTeAmo

• Please log in to reply
148 respuestas a este tema

Encuesta: Sam Smith, Rey del Mundo <3 (12 miembros que han votado)

¿Que te pareció In The Lonely Hour?

1. MARAVILLOSO, el mejor disco del año, sin dudas. Negras todas (6 votos [50.00%])

Porcentaje del voto: 50.00%

2. Excelente!! sin duda será un disco que dará que hablar por todo este año (2 votos [16.67%])

Porcentaje del voto: 16.67%

3. Mmm, sí, piola (3 votos [25.00%])

Porcentaje del voto: 25.00%

4. Malísimo, típico de pasivas sufridas :pulserita: (1 votos [8.33%])

Porcentaje del voto: 8.33%

¿Cuál/es son/es tu canción favorita de In The Lonely Hour?

1. Money On My Mind (7 votos [10.61%])

Porcentaje del voto: 10.61%

2. Good Thing (3 votos [4.55%])

Porcentaje del voto: 4.55%

3. Stay with Me (8 votos [12.12%])

Porcentaje del voto: 12.12%

4. Leave Your Love (7 votos [10.61%])

Porcentaje del voto: 10.61%

5. I'm not the only one (8 votos [12.12%])

Porcentaje del voto: 12.12%

6. I've Told You Now (1 votos [1.52%])

Porcentaje del voto: 1.52%

7. Like I Can (6 votos [9.09%])

Porcentaje del voto: 9.09%

8. Life Support (4 votos [6.06%])

Porcentaje del voto: 6.06%

9. Not In that Way (6 votos [9.09%])

Porcentaje del voto: 9.09%

10. Lay Me Down (3 votos [4.55%])

Porcentaje del voto: 4.55%

11. Restart (5 votos [7.58%])

Porcentaje del voto: 7.58%

12. Latch (Acoustic) (1 votos [1.52%])

Porcentaje del voto: 1.52%

13. La La La (Naughty Boy ft. Sam Smith (5 votos [7.58%])

Porcentaje del voto: 7.58%

14. Reminds Me of You (2 votos [3.03%])

Porcentaje del voto: 3.03%

15. Make It To Me (0 votos [0.00%])

Porcentaje del voto: 0.00%

Votar Los invitados no pueden votar

Osa Stevens

Osa Stevens
  • Intereses:DM/DB/LG/MC

10447159_579672565464773_641630650377783

Biografía

Sam creció en Primrose Hill, Londres y trabajó en su tienda local en St Johns Wood. Asistió a la escuela de primaria St. Thomas y estudió en la Escuela Católica St Mary de Bishops Stortford. Fue alumno de Youth Music Theatre del Reino Unido y protagonizó su obra de "Oh! Carol" en 2007. Durante varios años estudió canto y composición con la cantante y pianista de jazz Joanna Eden. Sam es primo de la cantante Lily Allen y el actor Alfie Allen.

Trayectoria musical

Ganó popularidad mediante sus colaboraciones con Disclosure en el sencillo «Latch» lanzado en octubre de 2012 y con Naughty Boy en el sencillo «La La La», el cual alcanzó el número uno en el Reino Unido en mayo de 2013.

También en mayo, lanzó un EP titulado Nirvana, que consta de cuatro pistas en el que contó con la producción de Two Inch Punch, Craze & Hoax y Jonathan Creek. También incluye una versión acústica en solitario de "Latch" y una versión en vivo de "He Told You Now".En noviembre de 2013, se lanzó el sencillo "Together", una co-producción entre Disclosure, Nile Rodgers y Jimmy Napes en donde Smith aportó las voces.

Su álbum debut In the Lonely Hour fue lanzado el 23 de mayo de 2014 a través de Capitol Records9 10 en el que participaron como productores Fraser T. Smith, Two Inch Punch, Simon Aldred y Eg White.11 Uno de sus adelantos fue el sencillo «Money on My Mind» el cual se convirtió en su primer número uno en el Reino Unido como artista principal.12 En abril de 2014 fue lanzado en los Estados Unidos, el segundo sencillo «Stay with Me» mientras tuvo su edición en el Reino Unido en mayo de 2014, logrando su segundo número uno de manera consecutiva.

Sam cita a Amy Winehouse como una influencia, tanto así que en Mayo de 2014 ha twitteado que aún la extraña. Asimismo, mediante una entrevista, explicó que mucha de sus canciones en su disco debut estaban inspiradas por un amor no correspondido: "In The Lonely Hour" trata sobre un chico del que estaba enamorado el año pasado, y el no me  amaba de vuelta. Pienso que lo tengo superado but estuve en un lugar muy oscuro. Seguí sintiendome solo en el hecho que nunca antes me había enamorado.

En una entrevista para 4Music, Smith se abrió frente a su lucha con el Transtorno Obsesivo-Compulsivo: "I actually have OCD really bad, and it's getting a bit worse at the moment," he said. "I have to check taps... before I leave the house, to make sure I've checked everything in case it floods."

Discografía

Nirvana (EP) 2013

SSNE-500x500.jpg

1. Safe with Me
2. Nirvana
3. I've Told You Now
4. Latch (acoustic)

US Edition

5. Together
6. Money on My Mind
7. Nirvana

In The Lonely Hour 2014

3769173-500x500.jpg

1.  Money on My Mind    
2.  Good Thing    
3.  Stay with Me    
4.  Leave Your Lover    
5.  I'm Not the Only One    
6.  I've Told You Now    
7.  Like I Can    
8.  Life Support    
9.  Not in That Way    
10. Lay Me Down

Deluxe
11. Restart
12. Latch (Acoustic)
13. La La La
14. Reminds Me of You
15. Make it to Me

Google Play Edition
15. In The Lonely Hour (Acoustic)
16. Nirvana (Acoustic)

Singles

Lay Me Down

artworks-000042999002-4auw07-crop.jpg

(15-02-2013)
1. Lay Me Down
2. Lay Me Down (acoustic version)
3. Lay Me Down (music video)

Money On My Mind

samsmith-moneymind.jpg

(16-02-2014)

1. Money on My Mind
2. Money on My Mind (MK Remix)
3. Money on My Mind (Le Youth Remix)
4. Money on My Mind (salute Remix)

Stay With Me

samsmith-staywithme.jpg

(18-05-2014)
1. Stay with Me
2. Stay with Me (Darkchild Version)
3. Stay with Me (Shy FX Remix)
4. Stay with Me (Wilfred Giroux Remix)

Darkchild Remix Digital
1.     "Stay with Me" (featuring Mary J. Blige) (Darkchild Version)     
2.     "Stay with Me" (Darkchild Version)

Videografía

:amor: :amor: :amor:

Editado por Venus, 06 mayo 2015 - 12:01 hrs..

Osa Stevens

Osa Stevens

LA!! I have added a SECOND night at The Greek!!

NEW YORK!! I am also doing a SECOND show!! This one is at United Palace Theatre

Finally, PORTLAND!! We’ve now upgraded the venue to Edgefield!!! All tickets bought for Crystal Ballroom are still valid.

Can’t wait to see you guys then!!

10006269_581922701906426_589231134446279

:nutty: !!!!!!!! :viejaql: !!! reycito :viejaql: !!!

Osa Stevens

Osa Stevens

ALL UK TOUR DATES HAVE NOW SOLD OUT!! ANYONE WITH A TICKET, SEE YOU ON THE NIGHT!! #InTheLonelyHourTour

10410797_579672722131424_219142572170037

estamos listo en UK :viejaql: !!!

Osa Stevens

Osa Stevens

que hermoso el cover :viejaql: !!!

Awesome

Awesome
Su disco es demasiada riqueza :viejaql:

Osa Stevens

Osa Stevens

La cagó :pordios:  es demasiado bueno y las letras...las letras :soraya: !!!!!

Kudo

Kudo

me encanta :karina:

Veo un Grammy en camino :pordios:

Osa Stevens

Osa Stevens

el adelo :pordios:

Osa Stevens

Osa Stevens

Not even Disclosure's rise to fame as trendsetters for last year's U.K. garage revival could overshadow Sam Smith, who lent soulful vocals to the Lawrence brother's whiplashing hit "Latch." It was impossible not to notice Smith's heart-rending range, which seemed to have come out of nowhere (even though the 21-year-old London singer had technically been around since age 12, when he signed a management deal as a preternaturally talented jazz vocalist). Even with his signature unforgettable voice, however, Smith was still trying to figure out his musical identity at that point. As he told Billboard in a recent interview, during the beginning stages of writing his debut LP, "In the Lonely Hour," he wanted to make a "Rihanna record." 

It's a good thing he decided not to. Given the success of "Latch" and Smith's follow-up single, Naughty Boy's ridiculously catchy 2013 smash "La La La," he could easily have made a more beat-reliant debut. Instead, "In the Lonely Hour" draws from the same classic soul that spawned albums like Norah Jones' "Come Away With Me," a favorite of Smith's, or Adele's "19," which his album is currently on track to outsell in the U.S. its opening week. More importantly, he sounds comfortable with himself. The acoustic "Latch" that appears toward the end of the 14-track effort is no better or worse than the original; these arrangements seem to come more naturally to Smith. A bed of strings and a simple piano chord progression highlight every snag in his voice, the sudden leap into falsetto, a controlled yet tremulous vibrato. 

And Smith bares more than his vocal cords on this record. Every story of unrequited love that's been put to song is powerful in its own right, but Smith's admission that the object of his affection was a man -- besides being a brave thing to do -- put to rest any speculation of his sexuality and set an emotionally open tenor for the rest of his career. “After writing the album," he told Billboard, "I felt I’d given everything out, and I’m willing to keep doing that with my music for the rest of my life." Here's to seeing how he keeps pouring his heart out.

"Money On My Mind": "Money On My Mind" kicks off the album on a sprightly note, with a crisp, skittering backbeat and chopped-up backing exhalations. The first official single is a bit of a bait-and-switch: those kinds of synthesizers don't set the tone for the record but reappear until the very end, and at first listen it's easy to focus on the blaring chorus and miss the "I don't have" that sneaks up beforehand. 

"Good Thing": Beginning with swelling strings that spill into a muted guitar line like teardrops breaking (yes, it's that dramatic), the second track is the real beginning of the end that "In the Lonely Hour" is all about. Here lie the first hints of trouble in Smith's relationship, from a dream that he was mugged outside his beloved's house to the worse realization that he dared think his love was reciprocated.

"Stay With Me": Smith wowed an audience likely seeing him for the first time with this stunning cut on "Saturday Night Live." In it, he turns a desperate plea for a one-night stand to stay into an eloquent statement on being a sensitive man who knows what he wants, but has no illusions that he'll get it. With judiciously placed tambourines, the song builds to a resounding gospel chorus that would give goosebumps to even the most hardened Don Juan. 

"Leave Your Lover": Asking for one night to keep going, begging the one he's in love with to leave his lover -- anyone who's made those same mistakes knows the outcome usually doesn't work out like a movie ending. This is one of the few moments on the record where it's apparent Smith has never been in a relationship; otherwise he would realize such dramatic concessions (standing in the rain, willing to give up everything) don't work if he's just not that into you.

"I'm Not the Only One": The first turning point of the record, this is where Smith goes home, dries off, and picks himself back up. "I can't believe you let me down," he says, disappointment dragging toward the bottom of his range before his voice raises to anger, accusing, "You say I'm crazy, because you don't think I know what you've done." The violins surging behind the breakdown are so high-pitched they practically sting. 

"I've Told You Now": Smith is a master of contrasting volume and affect. Most of the songs on "In the Lonely Hour" escalate to the explosive emotional climax with restraint so subtle you can hear the guitarist's fingers on the fret board. "What the hell," Smith growls, before asking the one question we all ask ourselves when everything goes to shit: "Why?" Here, Smith goes off into his falsetto like a balloon gone awry before being pulled in just as it's about to fly away.

"Like I Can": This song begins not unlike Adele's rip-roaring salvo "Rolling In the Deep," with insistent, whispered strumming that kindles deep indignation and frustration. Smith's insistence of his stronger feelings is fueled with a full band, another choir, and a barely perceptible sweeping sound in the background, like an ocean rising up behind him to swallow his lover's inadequate partner. 

"Life Support": Most addicts relapse at some point, and this song is Smith recanting his anger at one of his most vulnerable points. Sleeping with the lights on, he grasps at self-sufficiency ("This is my choice") even while saying he needs his "drug," the person meant to fill the bed he built for two. Smith's falsetto blurs words together until they eventually collapse against each other during the song's breakdown, which mirrors his own. 

"Not In That Way": From this song's opening guitar notes, it's not hard to mistake it for a lost B-side to Otis Redding's "I've Been Loving You Too Long." It took Smith two-thirds of the record to arrive at this final conversation, where he admits the truth to himself and the one he loves. With just the simple melody and Smith's reluctant honesty ("I hate to say I want you when you make it so clear you don't want me"), "Not In That Way" is one of the record's finest moments. 

"Lay Me Down": Another of Smith's debuts on "SNL," "Lay Me Down" has more of a theatrical flair than other songs, segueing from a Broadway musical's storytelling speak-sing, to Whitney Houston's vocal acrobatics, to classy Frank Sinatra strings, to a sudden militaristic drum beat. Within a single song, Smith runs the gamut of emotions he's been exploring throughout "In the Lonely Hour," and seems to undo all the emotional work he had been doing to get over his heartbreak.

"Restart": As implied by its title, "Restart" returns to the record's upbeat beginning and dials it up a notch. With the bounce of select cuts from "Bad," Smith moves through uplifting pianos reminiscent of Des'ree. To drive the point home, he scratches and rewinds his verses. Sonically, if not emotionally, it's a logical progression from "Lay Me Down," and at any rate it's good to see him come back from the brink of wallowing. 

"Latch": In the context of "In the Lonely Hour," the lyrics on "Latch" ("Now I've got you in my space/ I won't let go of you") sound far sadder than sweet or even sexy, as they did when Disclosure was behind the boards. Now, when Smith sings about his heart beating out of his chest, his throaty wail makes it sound like the organ is being ripped out. 

"La La La": Originally meant to be sung by Emeli Sande and featured on London producer Naughty Boy's full-length debut, Hotel Cabana, "La La La" is a bit incongruous with "In the Lonely Hour." With a rhythm closer to downtempo breakbeat than anything else on the record, the song is clearly helmed by the producer, not the singer. That's not a bad thing -- it's a well-crafted, expertly executed pop song that may have fit better with Smith's original vision for his record. 

"Make It To Me": And, we're back. By this point, the listener has become emotionally invested in Smith's ill-fated quest to get over the man who broke his heart. After expressing righteous anger and depression, Smith goes back to the beginning, asking the one person who completes him to come back; otherwise the world is just too lonely. Here he also lets loose with the record's only guitar solo, ending the record on a surprisingly carefree note.

85/100 en billboard :amor:

#1 y #6 en USA :amor:

eternus

eternus

Mi disco viene en camino :amor:

Aún no lo he escuchado, estoy esperando que me llegue para oírlo con el cd y el libreto en mano, pero obviamente he escuchado muchísimo Stay With Me y otros lives, y me encanta su voz :tie:

Además la crítica lo ama y está siendo muy exitoso en UK. 

Me tinca que será el año de Sam por allá, como lo fueron el de Adele y Emeli Sandé anteriormente, cuyos estilos se asemejan bastante...

eternus

eternus

Estoy esperando que me llegue mi disco :tie:

Aún no lo escucho, estoy a la espera para oírlo directamente del cd y con libreto en mano. Obviamente he escuchado Stay With Me, que fue la razón por la que compré el disco.

Me encanta la voz de Sam. Además el disco está teniendo súper buena repercusión de la crítica y el público :willy:

Yo creo que será el año de Sam en UK, como lo fueron en el pasado los años de Adele y Emeli Sandé, cuyos estilos son muy parecidos :ahabrit:

Osa Stevens

Osa Stevens

eternusss :pordios: es tan riqueza el disco :viejaql:

Leave your lover, Like I Can, Good Thing, Life support :viejaql: :viejaql: !!!!

las letras son brígidas :pordios:

eternus

eternus

Ya estoy que corto las huinchas para que me llegue  :shia: Se supone que debiera tenerlo esta semana en mis manos :pordios:

Sí, la crítica ha celebrado letras, melodías y voz. Me tinca que es un discazo :soyturey:

Apenas lo reciba y lo escuche comento :negra2:

Osa Stevens

Osa Stevens

no perdiste tu dinero :negra2:

primero encargaré a la elusiva y después a samcito :pordios: merece estar en mi colección de cd's

mariahcardyjby.gif

Editado por Himeros, 23 junio 2014 - 18:54 hrs..

eternus

eternus

Si, de hecho lo estoy esperando hace meses. No tenía idea quién era Sam, pero lo conocí cuando vi los lives de Saturday Night Live a fines de marzo :willy:

Luego también por Lalala con NB y desde ahí que espero el disco.

Hay buenos covers hechos por fans en youtube tb.

Todo pinta excelente :tie:

Osa Stevens

Osa Stevens

yo caché a sam con stay with me, en mis búsquedas musicales xD, bajé el disco, me leí unas entrevistas referente a su vida y al disco y fue toda una revelación :viejaql: !!! y por eso le amo :oprah:

yo caché a sam con stay with me, en mis búsquedas musicales xD, bajé el disco, me leí unas entrevistas referente a su vida y al disco y fue toda una revelación :viejaql: !!! y por eso le amo :oprah:

eternus

eternus

Como qué cosas decía referente al disco y a su vida? 

Osa Stevens

Osa Stevens

El disco está inspirado en un tipo del que Sam estuvo enamorado todo el año pasado. Por lo mismo, el disco tiene canciones tan fuertes, como Stay with me que, habla de tener un touch and go y que, sólo quiere estar con él (persona del touch and go) para poder suprimir su amor correspondido, a sabiendas que eso será de una sola noche. :oprah:

eso fue lo que más me gustó del disco...lo otro que siento acerca de Sam, me lo reservo porque este tipo tocó mi fibra :oprah:

Leave your lover es terrible :oprah:

eternus

eternus

:ok3:

• A Osa Stevens le gusta esto

Osa Stevens

Osa Stevens

pero te gustará el disco :amor:

También se etiquetó con una o más de estas palabras clave: Sam Smith, Stay With Me, In The Lonely Hour, 2014, LikeICan, MoneyOnMyMind, ImNotTheOnlyOne, MijitoRicoTeAmo

0 usuarios están leyendo este tema

0 miembros, 0 invitados, 0 usuarios anónimos